Kwestie z budową trasy do Gdyńskiego Portu z powodu braku środków finansowych

Kwestie z budową trasy do Gdyńskiego Portu z powodu braku pieniędzy

Problemy z wybudowanie trasy do portu w Gdyni z powodu braku środków finansowychJednym z dużo ważnych aspektów jeżeli chodzi o rozwój każdego większego portu jest zapewnienie mu dobrych połączeń w każdą stronę, po to aby ładunki mogły zostać dostarczone i w powrotną drogę przetransportowane do odbiorców. Analogicznie sytuacja wygląda w Porcie w Gdyni, który coraz to bardziej boryka się z zagwarantowaniem należytych tras dojazdowych. Jak na razie ruch do terminali jest realizowany trasą wymagającą porządnego remontu. Lecz wyłączenie jej z użytku bez zapewnienia żadnej alternatywy nie jest dobrym rozwiązaniem, gdyż mogłoby to sparaliżować funkcjonowanie samego portu. Z takich też powodów od jakiegoś czasu trwają intensywne prace nad przygotowaniem Drogi Czerwonej, która miałaby połączyć teren portu z obwodnicą. Do niedawna jeszcze plany szły w dobrym kierunku, jednak ostatnio dość często problemem zaczęły być środki finansowe. Pierwotne projekty zakładały koszty na poziomie dziewięciuset milionów. Lecz podczas analiz wyszło, że potrzeba będzie dużo więcej, bo nawet 1,5 miliona, a takiej kwoty póki co władze Gdyni nie mają możliwości przeznaczenia.

Aktualnie założenie trasy został zatrzymany i nikt nie wie, jak się to wszystko potoczy. Wprawdzie każdy tu się zgadza, że nowa trasa przydałaby się bardzo, jednak póki co zainteresowane strony chcą w jakiś sposób dojść do porozumienia. W wyniku prac przygotowawczych zaprojektowano trzy alternatywne warianty, z których dwa wydają się realne do zrobienia. Wariant numer trzy w chwili obecnej budzi spore sprzeciwy wśród tamtejszych mieszkańców, ponieważ w dużej mierze biegnie z wykorzystaniem estakad. Za to pierwsze dwie opcje w dużej części wykorzystywać będą tunele, dzięki czemu nie blokuje się możliwości dalszych inwestycji na tych terenach. Przez instytucje zarządzające najbardziej promowany jest wariant numer dwa, jaki przebiegał będzie pod kolejową trasą, przez co nie zostanie zablokowana rozbudowa linii aglomeracyjnej. Trudno w chwili obecnej powiedzieć, jak się dalej potoczą losy inwestycji, jeżeli uda się znaleźć środki na finansowanie, to jest dużo szans na to że projekt ten w najbliższych miesiącach będzie szedł do przodu.